Geld overboekingen

Om u geldoverboeking te kunnen verwerken dienen we uw gegevens te verifiëren. Dit gebeurt op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. We streven ernaar om alle transacties voor 17:00 uur nog dezelfde dag te verwerken.

Zodra u een stortingsbewijs heeft ontvangen betekent dit dat het geld is verstuurd naar Marokko.

In geval van contante opname duurt het ongeveer 2 a 3 uur voordat de begunstigde het geld kan ophalen in één van de filialen van Banque Populaire. is de naam van de begunstigde verkeerd geschreven dan kan het bedrag niet uitbetaald worden. zie vraag "Naam begunstigde is verkeerd geschreven. Wat nu?"

Heeft u geld verstuurd naar een rekening, dan duurt het over het algemeen 24 uur voordat het geld beschikbaar is op de rekening van de begunstigde in geval van een rekening van Banque Populaire. Indien de begunstigde elders bankiert moet rekening gehouden worden met 48 uur.

Om de verwerking soepel te laten verlopen dient u uw gegevens nauwkeurig te vermelden. Ook is het belangrijk dat u het geld stort vanaf een rekening waarop u ook als rekeninghouder vermeld staat. Dat bespoedigt de verwerking

🔗

Ja, u dient zich altijd te identificeren met een geldig legitimatiebewijs, indien u geld wilt versturen.

 

🔗

Voor de tarieven van de verschillende mogelijkheden om geld over te maken verwijzen wij u naar onze tarievenpagina.

🔗

Er is geen maximum voor het overmaken van geld naar Marokko in de bankshop. Voor verschillende bedragen kan wel aanvullende informatie worden gevraagd.

Voor BLADI iDeal geldt een limiet afhankelijk van de ontvangen gegevens. Wilt u meer verzenden? Dan dient u gebruik te maken van de mogelijkheid "iDEAL bestedingslimiet verhogen" op MIJN CHAABI BANK.

🔗

Een Marokkaanse IBAN, ongeacht welke bank, bestaat uit 24 cijfers en wordt in Marokko RIB genoemd. Uw IBAN-nummer kunt u terugvinden op uw bankafschrift of aanvragen bij uw bank in Marokko.

Bij rekeningen van Banque Populaire in Marokko wordt een afwijkend formaat gehanteerd bestaande uit 16 cijfers. Een rekeningnummer van Banque Populaire in Marokko begint met 211.

🔗

De gelden worden overgemaakt naar de begunstigde op basis van de geldende wisselkoers bij de Banque Centrale Populaire. 

De transactie krijgt de koers die geldt op het moment dat de transactie door Chaabi Bank Nederland volledig is verwerkt en opgestuurd.

Transacties worden verwerkt op werkdagen tussen 09:00 en 17:00.

🔗

Voor al uw vragen of hulp kunt u een e-mail sturen naar klant@banquechaabi.nl.

Kijk ook op onze Contact & Service pagina hoe met ons contact op te nemen.

🔗

MIJN CHAABI BANK is de online dienst voor het overmaken van geld naar Marokko en het aanvragen van een uitvaartverzekering.

MIJN CHAABI BANK is een nieuwe stap in de online dienstverlening van Chaabi Bank Nederland en die voortdurend verbeterd wordt. Overal en 24/7 beschikbaar. Thuis op de bank of op uw werk, geld overmaken of een uitvaartverzekering aanvragen? Dat is zo geregeld via MIJN CHAABI BANK!   

Wat kan ik doen met MIJN CHAABI BANK?

  • Geld overmaken (Bladi iDEAL(1)) naar iedere bankrekening in Marokko;
  • Geld overmaken naar een persoon (met of zonder rekening) die het geld contant kan opnemen;
  • Direct zicht op de koers van de dirham en te betalen kosten;
  • In één oogopslag al uw geldovermakingen zichtbaar;
  • Beheren van het adresboek van de begunstigden;
  • Aanvragen van de uitvaartverzekering Injad Achamil Europe;
  • Online raadplegen, aanpassen en beheren van uw polis;
  • En nog mee….

Hoe registreer ik?                           

Bent u nieuwsgierig geworden naar MIJN CHAABI BANK? Registreer vandaag nog.

 

🔗

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank.

Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

🔗

Om geld over te maken, gaat u als volgt te werk:

  • Log in op MIJN CHAABI BANK. Indien u zich nog niet geregistreerd heeft dient u dit eerst te doen;
  • Klik vervolgens op Geld overmaken in het menu;
  • U vult in 3 stappen het online formulier volledig in en klikt vervolgens op Geld verzenden en accepteert de algemene voorwaarden;
  • Er wordt een verbinding gemaakt met iDEAL voor de uitvoering van uw betaling;
  • Na het succesvol afronden van uw betaling wordt de verbinding verbroken en krijgt u de melding ‘uw opdracht is betaald en verzonden’.
  • U ontvangt van Chaabi Bank een ontvangstbevestiging van uw opdracht per email.
🔗

BLADI iDEAL maakt gebruik van de bestaande internetbankiersystemen van uw bank en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken en –niveaus. Die veiligheid is zo hoog omdat iDEAL gebruikmaakt van dezelfde beveiligingsmaatregelen als de bestaande internetbankiersystemen van banken. Banken moeten immers voldoen aan strenge beveiligingsstandaarden die ervoor zorgen dat financiële transacties van consumenten veilig kunnen worden uitgevoerd.

Dit betekent dat BLADI iDEAL net zo veilig is als internetbankieren.

🔗

BLADI CASH is de mogelijkheid om geld over te boeken naar een begunstigde zonder een bankrekening in Marokko. Het geld kan dan worden opgehaald door de begunstigde in één van de Banque Populaire filialen in Marokko.

BLADI CASH is beschikbaar aan de balie en via MIJN CHAABI BANK.

🔗

Het ophalen van het geld door de begunstigde dient binnen 4 weken te zijn gedaan.

🔗

Het is niet mogelijk om een niet opgehaalde overboeking terug te sturen naar Nederland.

🔗

Met BLADI ACCOUNT kunt u een overboeking doen naar een bankrekening bij een willekeurige bank in Marokko. Dit kan een bankrekening zijn bij Banque Populaire, BMCE, BMCI, Credit du Maroc, CIH, Attijariwafa Bank, Société Generale etc…

BLADI ACCOUNT is beschikbaar aan de balie of via MIJN CHAABI BANK.

🔗

Via uw online profiel MIJN CHAABI BANK kunt u eenvoudig een periodieke overboeking instellen. Voor meer informatie over MIJN CHAABI BANK kunt u hier op klikken.

Het instellen van een periodieke overboeking is heel eenvoudig:

  • Logt u in op MIJN CHAABI BANK. Heeft u nog geen account, klik hier om u te registreren;
  • Klik vervolgens in het menu op “Periodieke overboeking”;
  • Vul het Bedrag en betaalwijze;
  • Vul de gegevens van de begunstigde en klikt u op “Periodieke overboeking instellen”;
  • U wordt doorgeleid naar het internet bankieren of de app van uw huisbank;
  • Hier dient u opdracht te geven van de overboeking. Chaabi Bank incasseert niet.
  • Log in op de app of internetbankieren van uw huisbank en geeft opdracht voor de periodieke overboeking. Vul het bedrag in, het rekeningnummer  NL07RABO0126870497 t.n.v. Banque Chaabi du Maroc;
  • Heeft u hulp nodig bij het instellen van de periodieke overboeking bij uw huisbank, raadpleeg dan de werkwijze hieronder;
  • Chaabi Bank zal er voor zorg dragen dat conform uw opdracht periodiek geld wordt overgemaakt naar het opgegeven tegenrekening.
🔗

Een reeds uitgevoerde en overgemaakte transactie kan niet worden teruggeboekt, geannuleerd of gewijzigd. De reden hiervan is dat de transactie al naar de tergenpartij in Marokko is overgemaakt.

In bepaalde specifieke gevallen, zoals wanner het rekeningnummer van de begunstigde onjuist is, het rekeningnummer van de begunstigde geblokkeerd is door bv. overlijden of anderzins, kan het geld teruggeboekt worden naar Nederland.

Belangrijk om rekening mee te houden: het terug te ontvangen bedrag is niet gelijk aan het verstuurde bedrag. Dit komt doordat het bedrag dat verstuurd is naar Marokko in dirhams wordt ontvangen door de bank in Marokko. De bank in Marokko moet het ontvangen bedrag naar euro's omwisselen. Meestal is er een koersverschil tussen de dag van ontvangst en de dag van overmaken. Daarnaast de ontvangende bank in Nederland neemt kosten in rekening voor deze transactie. 

Indien een transactie nog niet overgemaakt is door de bank naar Marokko dan is het mogelijk om het geld terug te boeken, te annuleren en/of te wijzigen. De kosten hiervan bedraagt EUR 3,- per terugboeking / per annulering of per wijziging.

🔗

Bent u geen rekeninghouder van de rekening waarvan u het geld overboekt, dan loopt uw transactie aanzienlijke vertraging op en mogelijk zelfs annulering van de transactie.

In geval van een gezamenlijke rekening, dient u aan te tonen dat de rekening ook op uw naam staat.

Indien u een zakelijke rekening hebt gebruikt of een rekening die niet op uw naam staat dan wordt de transactie teruggeboekt. De kosten hiervan zijn EUR 3,- per terugboeking.

🔗

De begunstigde of te wel de ontvanger van de Bladi Cash transactie dient minimaal 18 jaar te zijn en in het bezit van een Marokkaanse Identiteitsbewijs (CIN)

 

🔗

In geval van een transactie die contant dient te worden opgehaald is de exacte voor -en achternaam van de begunstigde en het bezit van la Carte Nationale van essentieel belang anders kan het bedrag niet opgehaald worden.

Indien de naam van de begunstigde verkeerd is geschreven of u wilt door een of andere reden een ander begunstigde aanmerken dan kunt u in uw profiel de naam van de begunstigde wijzigen.

Hoe?

Log in uw profiel, ga in het menu naar "Mijn Transacties", zoek de transactie waar het over gaat, klik vervolgens op "Correctie uitvoeren"

Na het volledig invullen van de aanvraag zal het filiaal van Banque Populaire in Marokko worden benaderd. De "nieuwe" begunstigde kan binnen enkele uren naar het filiaal gaan (die eerder is gekozen) om het geld op te halen.

Deze wijziging kost EUR 5,-.

🔗

Het is niet mogelijk om een zakelijke rekening te gebruikten om een overmaking naar Marokko uit te voeren. De gelden worden teruggeboekt en EUR 3,- aan kosten ingehouden.

🔗

Met jaarbasis wordt niet het limiet per kalenderjaar bedoeld maar het totaal aan transacties in de afgelopen 365 laatste dagen. Het niet meer kunnen overmaken betekent dat het limiet is bereikt. 

Wilt u een bedrag overmaken? Dan kan dat door het jaarlimiet te verhogen online via Mijn Chaabi Bank. Log in en ga vervolgens naar “iDEAL bestedingslimiet verhogen”. Volg daarna de stappen op het scherm.

 

🔗

Soms komt het voor dat door interne behandeling een transactie niet direct wordt overgemaakt. Hierdoor kan het sms-bericht met de code iets later ontvangen worden. Een andere reden is dat het sms-bericht helemaal niet wordt ontvangen omdat de telefoonprovider het bericht niet heeft ontvangen.

Naast het sms-bericht is het ook mogelijk om via Mijn Chaabi Bank de code zelf op te halen. Ga hiervoor naar “Mijn Transacties” en zoek desbetreffende transactie. De code is dan zichtbaar. Kopieer de code en stuur het door naar de ontvanger / begunstigde.

 

🔗

Nee, indien u niet resident bent van Nederland dan kunt u helaas geen gebruik maken van onze diensten.

🔗

U hoeft geen klant te zijn van Banque Populaire om te kunnen overmaken. Elke persoon die ouder is dan 18 jaar kan geld overmaken naar Marokko. 

🔗

Ja zeker. Indien je geen Marokkaanse rekening heeft, dan kan je geld overmaken naar je zelf. Het geld kan contant opgehaald worden in de vestiging van Banque Populaire.

Banque Populaire heeft meer dan 1200 vestiging in Marokko. Het maakt ook niet uit waar je het geld ophaalt. Het kan overal.

  

🔗

Dat is geen enkel probleem. Je kunt geld overmaken naar iedere bankrekening in Marokko. Heeft je familielid helemaal geen bankrekening in Marokko. Ook geen probleem. Hij of zij kan het geld contant ophalen in 1 van de 1200 vestiging van banque Populaire in Marokko.

🔗

Is je huidige bestedingslimiet te laag en voldoet het niet aan je wensen om je familie te ondersteunen, te sparen voor de vakantie of een specifieke uitgave? Een hoger bestedingslimiet vraag je heel eenvoudig aan via Mijn Chaabi Bank. 

Hoe verhoog ik mijn iDEAL Bestedingslimiet?

Je logt in op Mijn Chaabi Bank en kiest in het menu “iDEAL bestedingslimiet verhogen”. Daarna vul je het formulier in, geef je je gewenste bestedingslimiet aan en voeg je een recente salarisstrook toe. Je aanvraag wordt binnen 1 werkdag in behandeling genomen en meestal kan je dezelfde dag nog geld overmaken. Handig toch?

🔗