Geld overboekingen

Om u geldoverboeking te kunnen verwerken dienen we uw gegevens te verifiëren. Dit gebeurt op werkdagen tussen 09:00 uur en 17:00 uur. We streven ernaar om alle transacties voor 17:00 uur nog dezelfde dag te verwerken.

Zodra u een stortingsbewijs heeft ontvangen betekent dit dat het geld is verstuurd naar Marokko.

In geval van contante opname duurt het 1 tot 2 uur voordat de begunstigde het geld kan ophalen in één van de filialen van Banque Populaire.

Heeft u geld verstuurd naar een rekening, dan duurt het over het algemeen 24 uur voordat het geld beschikbaar is op de rekening van de begunstigde in geval van een rekening van Banque Populaire. Indien de begunstigde elders bankiert moet rekening gehouden worden met 48 uur.

Om de verwerking soepel te laten verlopen dient u uw gegevens nauwkeurig te vermelden. Ook is het belangrijk dat u het geld stort vanaf een rekening waarop u ook als rekeninghouder vermeld staat. Dat bespoedigt de verwerking

Ja, u dient zich altijd te identificeren met een geldig legitimatiebewijs, indien u geld gaat versturen.

Maakt u gebruik van BLADI iDeal, dan wordt zogenaamde afgeleide identificatie toegepast. Hiervoor is het noodzakelijk dat u als rekeninghouder vermeld staat op de rekening waarvan u uw transactie uitvoert.

Bent u geen rekeninghouder van de rekening waarvan u het geld overboekt, dan loopt uw transactie aanzienlijke vertraging op en mogelijk zelfs annulering van de transactie.

Voor de tarieven van de verschillende mogelijkheden om geld over te maken verwijzen wij u naar onze tarievenpagina.

Er is geen maximum voor het overmaken van geld naar Marokko in de bankshop of via internetbankieren. Voor verschillende bedragen kan wel aanvullende informatie worden gevraagd. Neem contact op met onze klantenservice op 020 - 716 49 30 om de mogelijkheden te bespreken.

Voor BLADI iDeal geldt een limiet afhankelijk van de gegevens die we van u hebben. Tot € 2.000 per maand en € 5.000 per jaar is in principe mogelijk zonder aanvullende voorwaarden. Wilt u meer verzenden dan dient u contact op te nemen met uw vestiging. Zij kunnen u helpen bij het verhogen van de limiet of andere producten voorstellen die beter passen bij uw situatie.

Een Marokkaanse IBAN, ongeacht welke bank, bestaat uit 24 cijfers en wordt in Marokko RIB genoemd. Uw IBAN-nummer kunt u terugvinden op uw bankafschrift of aanvragen bij uw bank in Marokko.

Bij rekeningen van Banque Populaire in Marokko wordt een afwijkend formaat gehanteerd bestaande uit 16 cijfers. Een rekeningnummer van Banque Populaire in Marokko begint met 211.

De gelden worden overgemaakt naar de begunstigde op basis van de geldende wisselkoers bij de Banque Centrale Populaire op moment van verwerkingen in het systeem van Chaabi Bank.

Transacties worden verwerkt op werkdagen tussen 09:00 en 17:00.

Voor al uw vragen of hulp kunt bellen met onze klantenservice via 020 - 716 49 30 of een e-mail sturen naar klantenservice@banquechaabi.nl. De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 9:00 tot 17:00 uur.

Kijk ook op onze Contact & Service pagina hoe met ons contact op te nemen.

BLADI iDEAL is een online money transfer service van Chaabi Bank. BLADI iDEAL maakt het u mogelijk om via iDEAL gemakkelijk, veilig en snel geld over te maken naar Marokko.

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u zich niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maakt u gebruik van internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDEAL betalen. U rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van uw eigen bank.

Betalen zoals u eigenlijk al gewend bent.

Om geld over te maken via BLADI iDEAL gaat u als volgt te werk:

  • Log in op Mijn Chaabi Bank. Indien u zich nog niet geregistreerd heeft dient u dit eerst te doen;
  • Klik vervolgens op Geld overmaken in het menu;
  • U vult in 3 stappen het online formulier volledig in en klikt vervolgens op Geld verzenden en accepteert de algemene voorwaarden;
  • Er wordt een verbinding gemaakt met iDEAL voor de uitvoering van uw betaling;
  • Na het succesvol afronden van uw betaling wordt de verbinding verbroken en krijgt u de melding ‘uw opdracht is betaald en verzonden’.
  • U ontvangt van Chaabi Bank een ontvangstbevestiging van uw opdracht per email.

BLADI iDEAL maakt gebruik van de bestaande internetbankiersystemen van uw bank en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken en –niveaus. Die veiligheid is zo hoog omdat iDEAL gebruikmaakt van dezelfde beveiligingsmaatregelen als de bestaande internetbankiersystemen van banken. Banken moeten immers voldoen aan strenge beveiligingsstandaarden die ervoor zorgen dat financiële transacties van consumenten veilig kunnen worden uitgevoerd.

Dit betekent dat BLADI iDEAL net zo veilig is als internetbankieren.

BLADI CASH is de mogelijkheid om geld over te boeken naar een begunstigde zonder een bankrekening in Marokko. Het geld kan dan worden opgehaald door de begunsitgde in één van de Banque Populaire filialen in Marokko.

BLADI CASH is beschikbaar aan de balie in één van de filialen van de Chaabi Bank en via BLADI iDeal.

Er is geen ultimatum voor het ophalen van het geld door de begunstigde.

Het is niet mogelijk om een niet opgehaalde BLADI CASH overboeking terug te krijgen. U kunt echter wel als opdrachtgever een verzoek via Chaabi Bank indienen om de begunstigde te wijzigen.

Met BLADI ACCOUNT kunt u een overboeking doen naar een bankrekening bij een willekeurige bank in Marokko. Dit kan een bankrekening zijn bij Banque Populaire, BMCE, BMCI, Credit du Maroc, CIH, Attijariwafa Bank, Société Generale etc…

BLADI ACCOUNT is beschikbaar aan de balie in één van de filialen van de Chaabi Bank of via internetbankieren of via BLADI iDeal.